The world according to Alex

13 juni 2014 - Lake Argyle, Australië

Al enige tijd houden wij – net zoals mijn vader destijds deed voor mij – een boekje bij met gekke, grappige en ontroerende uitspraken van Alex (het liber fillii). Want we merken dat je die momenten gauw vergeet en dat is buitengewoon jammer.

Het schrijven in het boekje ligt even stil maar we willen jullie enkele gekke uitspraken niet onthouden, omdat we zo leuk vinden (en daarmee zijn ze in ieder geval vastgelegd) :-)

• Alex vraagt mij wat een sluier is. Geen idee waar die vraag en belangstelling vandaan komt maar ik antwoord hem dat een sluier een deel van het gezicht afdekt waardoor je alleen nog maar de ogen ziet. Alex vervolgens: “Maar papa, dat is een spook!”
  • In Lake Leschenaultia, een prachtige camping in het bos,  worden we ‘s-ochtends omringd (omsingeld) door allerlei prachtige vogels  die wat kruimels hopen mee te pikken. Dit tot grote ergernis van Alex: “boevenvogels” zijn ’t volgens hem.
  • We hebben Alex van te voren goed ingeprent dat hij in Oz niet te ver uit onze buurt kan  foto’s gaan (dit vanwege gevaar van krokodillen en slangen).  Dat heeft hij goed begrepen en hij heeft zelfs al een oplossing bedacht:; ‘ Papa als we bij de krokodillen zijn, dan moet je net als bij de haka heel boos kijken. Dan gaan ze vanzelf weg! “
  • Alex volgt met toenemende belangstelling mijn persoonlijke verzorging en af en toe krijgt ie een beetje deo en after shave.  “ Dan ga je net op papa lijken”. Alex:  “ Mag ik dan ook langer opblijven?”
  • Alex is nog steeds danig onder de indruk van de Tonka’s die zijn vriendjes op de camping in Coral Bay hadden (zijn plastic vrachtauto heeft afgedaan) . “Want Tonka’s zijn heel stevig!” aldus Alex. Op de vraag waar ze dan van zijn gemaakt, antwoordt Alex heel resoluut: “ heel hard, dus baksteen!”.
  • Een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg. Ik overleg met Inge terwijl we de tent inpakken. Ik stel voor dat zij de binnenkant doet, dan ga ik alvast… (maar dan val ik even stil). Alex op de achtergrond: de awning inpakken?

Onze rit over de GRR komt overigens terug in zijn spel: regelmatig loopt zijn vrachtwagen vast en moet deze worden uitgegraven of moet ‘ de 4WD’  of ‘ de lage gearing’  worden ingeschakeld. Het bouwen van off road trailers van LEGO is sinds kort zijn (onze) favoriete bezigheid  :-).

1. Corien:
    13 juni 2014
    Weer super hoor lieverdsXXX
  2. Atie:
    13 juni 2014
    Leuk al die uitspraken!!!
  3. Nathalie en Peter:
    14 juni 2014
    he has the time of his life!!! xxx
  4. Simon en Jonas:
    15 juni 2014
    Leuk om te lezen hoe Alex het ervaart. Hij wordt hier ook zeker gemist, jonas vroeg gisteren ineens:"waar is Alex eigenlijk?!". Dus we zijn klaar voor de borrels op opa's veldje... Geniet er nog even van..,
  5. Maaike:
    17 juni 2014
    thijs kan ookniet wachten zijn neef te zien.... goede reis nog x