Wild on Waiheke

8 april 2014 - Waiheke Island, Nieuw-Zeeland

Auckland heeft zijn eigen Bay of Islands. Het meest populaire eiland is Waiheke, waar we bij particulieren (Carol & Brian) voor een paar dagen een appartement hebben gehuurd. Leuk detail is dat Carol & Brian een Nederlandse kleinzoon hebben die Alex heet. Toeval of niet maar ook met onze Alex klikt het ;-)

Doel van ons bezoek: zonnen,  zwemmen en wijnproeven want Waiheke heeft dankzij het bijzondere micro-klimaat enkele gerenommeerde wijngaarden. Voor dat wijnproeven hoeven we, zo blijkt, niet al te veel moeite te doen, want binnen de kortste keren nodigen Brian en Carol ons uit voor een uitstekend glas wijn. En nog één, en nog één.

Maar goed, noblesse oblige, dus we hebben enkele wijngaarden bezocht, w.o. ‘Wild on Waiheke’, een wat wonderlijke maar plezierige combinatie van wijn- en bierproeven en boogschieten. Hapje, drankje, pijltje ;-). Voor het èchte wilde Waiheke moet je echter naar de oostkant. Daar ligt nog een oud bunker-en tunnelcomplex uit WOII (Stony Batter). Geen verlichting dus met een zaklantaarn naar binnen. En alleen bereikbaar via een gravelweg. Mooi voorproefje van Oz!.

Morgen vliegen we naar de Cook Islands waarna we nog even terugkomen in Auckland. Want we moeten nog een keer de Sky tower op (je kunt er overigens ook op 5 manieren vanaf springen). Op de 18e vliegen we vervolgens naar Perth  voor het Australische deel  van onze reis.

Daarmee komt een einde aan NZ. 7 weken leek een riante periode om heel NZ te kunnen zien. Inmiddels weten we wel beter.  Maar we zijn betoverd door hetgeen we wèl gezien hebben. NZ is mooi, héél mooi!  LP verwoordt ’t als volgt: “Not a single day goes by without at least one WOW moment’’. En dat kunnen we alleen maar beamen. Wat ons betreft één van de meest complete bestemmingen die we ooit hebben bezocht.  Jammer dat het zo ver weg ligt ;-).

P.S. Hartstikke leuk jullie reacties. Keep them coming!

1. Erik:
    10 april 2014
    we horen niks over berry berry ziekteverhalen; of valt dat mee?
  2. Yves:
    10 april 2014
    Morgen vliegen wij ook, met dank aan jullie kerst geschenk voucher!, maar dan iets minder ver :) We zullen alvast aan jullie denken! Geniet van de laatste beetjes KIWI time en behouden tocht terug naar de Aussi's!

Warme groet,

Carolina & Yves
  3. Corien:
    10 april 2014
    Hoi lieverds, Maarten wat naar de wijnproeverijen! Nu zal je toch eens 'moeten' proberen of je het misschien nu toch wel eens lekker vindt. XXX
  4. Kitty:
    11 april 2014
    Waiheke is leuk! We hebben daar op de brommer een aantal heerlijke wijnen gedronken! Geniet ervan! Groetjes!
  5. Olga en Kees:
    11 april 2014
    Hallo Maarten, Inge en Alex. Ook wij lezen enthousiast mee met jullie verhalen over NZ. Ps. 'Sky tower' is aan te bevelen.
    Groeten, Olga en Kees