Auckland; City of Sails

5 april 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

City of Sails is de bijnaam van Auckland. Dat houdt verband met de ligging van Auckland. De stad is ingeklemd tussen de Pacific aan de oostkant en de Tasman Sea aan de westkant. Dat resulteert natuurlijk in veel watersport, vandaar. Auckland is niet alleen veruit de grootste stad (> 1 mln inwoners), het is tevens de meest kosmopolitische. Zo wonen er meer dan 100.000 Pacific Islanders in Auckland; Tonganezen (Tonganaars?), Cook islanders, Samoanen etc.

Heel Nieuw-Zeeland is vulkanisch maar Auckland is gebouwd op maar liefst 48(!)  vulkanen en die zijn niet allemaal uitgedoofd... Niet zonder reden hangen er dan ook in elk pand/accommodatie bordjes over wat men moet doen bij calamiteiten, waar men zich moet verzamelen etc. Dat mensen nog rustig kunnen slapen…

Bij aankomst hebben we onze intrek genomen in de Top 10 vlakbij het vliegveld. Dat is wel zo handig nu we een aantal praktische zaken moeten regelen; camper inleveren, fietsen terugbrengen, huurauto ophalen, en dat zit allemaal bij het vliegveld. Mooie van zo’n holiday park is bovendien dat je de ene nacht een site kunt huren en de andere een huisje, zodat je de bagage soepel kunt overhevelen. Inge heeft de schone taak op zich genomen om de camper uit te mesten en in te pakken, ik om Alex uit haar buurt te houden. Dus op naar Rainbow’s End, het pretpark in de buurt :-)

Het inleveren van de camper gaat zodanig snel en efficiënt dat we binnen een half uur weer buitenstaan. Met enige weemoed, want we zijn in 7 weken zeer gehecht geraakt aan het beest; OK, misschien wat ouderdomskwaaltjes, maar de 4100 km door berg en dal gingen probleemloos, dus de ‘grijze leeuw’ kan nog wel even mee. Op zijn lauweren rusten is er overigens niet bij want maandag gaat ie weer de weg op, op weg naar een nieuwe tevreden klant. Wij gaan dan naar Waiheke, een eiland in de buurt van Auckland.

1. Cor van der krogt:
    8 april 2014
    Hi Alex, Inge en Maarten,

Ik volg jullie nu al een aantal weken en zit steeds te smullen van jullie pic's en achtergrond verhalen. Nog niet de kans gehad om iets terug te geven maar daar is het dan nu de tijd voor. Ik ben zelf net terug van een weekje ski-toeren en zal zorgen dat jullie bij die pic's kunnen. Adembenemend gewoon!

Verder moderniseert de rijksdienst verder en versnellen we daarin. Ook wordt P-Direkt daarbinnen steeds slagvaardiger en inmiddels een niet meer weg te denken positie in het hart van de bedrijfsvoering. Jullie gaan het niet meer kunnen herkennen...

Enjoy your trip and take care!

Ciao,
    Cor
  2. Corien:
    8 april 2014
    Weer superleuk om te lezen! SCAn
  3. Caroline en ivo:
    9 april 2014
    Hallo mensen van het goede leven;).
    wat zijn het mooie verhalen, leuk om te lezen. Blijven genieten!
    Wat groeit alex, jullie aanwezigheid 24/7 en de vakantie lucht doen hem goed. Groetjes
  4. Willem H.:
    9 april 2014
    Hallo daar ver weg, dat zal tegenvallen zo zonder camper. In een bungalow of hotel mis je toch de natuur om je heen. Maar zevebn weken wonen in een camper is ook lang. Geniet d ekomende weken. Ik ben bezig met mijn visum voor Iran, Iets heel anders dan jullie maar net zo bijzonder. Tot jullie volgend verhaal. Reislustige groet.