The Sounds

6 maart 2014 - Milford Sound, Nieuw-Zeeland

Weer mooie tijd gehad. Eergisteren in de buurt van Te Anau de zgn. ‘Glowworm caves’ bezocht. Is weer een kick van geheel andere orde dan in Queenstown; een grottencomplex met ondergrondse watervallen dat wordt verlicht door duizenden lichtgevende ‘maden’ (is minder vies dan het klinkt;-). Achtereenvolgens maak je te voet en per boot een stille tocht door de grot heen. Surreële ervaring en ook Alex was muisstil. Supertrots dus!

Gisteren doorgereisd naar Milford Sound langs spectaculaire bergweg van 150 km (mag meedingen naar Top Gear’s best driving road :-) om daar een boottocht te maken door de wereldberoemde fjord (World Heritage en zo..). Onderweg kamp opgezet op één van de DOC-campsites langs de route (geen voorzieningen, alleen droptoilets). Komt nog het meest in de buurt van het wildkamperen dat in NZ lang niet overal is toegestaan. De campfee laat je in een plastic zakje achter.

Helaas weinig succesvol met het maken van een kampvuur. Gelukkig wel handig met de bediening van de kachel want ‘t was ‘s-nachts ijskoud (respect voor onze buren met een tentje! Hebben ze meteen een borrel aangeboden om op te warmen). Wel een ‘possum’ gespot. Zijn weinig populair hier omdat ze alles kaalvreten. Hebben dan ook de bijnaam ‘squashum’ en je treft de platte variant redelijk vaak op de weg aan.

Inmiddels terug in Te Anau. Schitterende tocht en schitterend weer. Ook Alex heeft met volle teugen genoten. Vooral de kleurplaat aan boord was een groot succes…..dus dat is wel weer lekker relativerend.

Morgen terug naar Queenstown en vervolgens naar Wanaka en de Fox Glacier. Gaan proberen nog een scenic vlucht te maken; zodoende kunnen we ’t nuttige met ’t aangename combineren want Maarten moet dit jaar nog de nodige vlieguren maken.

P.S. Dank voor jullie reacties. Vinden we erg leuk om te lezen dus blijf ze vooral sturen!