Queenstown revisited: seen it, done it, been there..

7 maart 2014 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Vanuit Te Anau teruggereden naar Queenstown. Rit van een paar uur. Zonnig en zeer weinig verkeer dus zeer ontspannen. Met de camper nu bijna 1400 km gemaakt. Teller komt daarmee in totaal op ruim 2200 km. Dat begint ergens op te lijken.

Aansluitend naar de aeroclub gereden, waar we meteen een vlucht konden maken (samen met de chef-instructeur). Klimmen naar 9500 ft (ca. 3200 meter, nog nooit zo hoog geweest) en vervolgens genieten van de bergen en gletsjers om ons heen. Waaaanzinnig mooi!  Heb wel eens betere landingen gemaakt maar, zoals ze zeggen: ‘every landing you walk away from is a good one’.

Soms moet je het momentum (en ’t goede weer) pakken. Dus toen eind van de middag bleek dat er nog een ‘slot ‘ was voor paragliden, meteen Inge aangemeld. Vanaf Coronet Peak een prachtige tandemvlucht (zie video).  Inge is nog steeds ‘on a high’. Dat geldt niet voor ons dagbudget dat even on a low is…:-) .  De speeltuin is gelukkig gratis, dus dat moeten we de komende dagen dan maar gaan doen!

Mooie uitspraak van Alex vandaag (wist ook niet wat ik hoorde): “Mama op school wil ik telefoon want dan kun jij mij SMS’je sturen wanneer ik naar huis moet”. Met dit soort taalvaardigheid hoeft ie helemaal niet meer naar school …J.

P.S. Ze krijgen het in Christchurch wel voor de kiezen. Nu weer overstromingen vanwege  buitensporige regenval. Wellicht geen wereldnieuws zoals Oekraïne maar toch aangrijpend. Schrijnend verhaal in de krant over familie van wie het huis onder water staat (terwijl ze er net weer in zouden trekken nu de aardbevingsschade is gerepareerd).

1. Jolanda:
  2. Willem H.:
    7 maart 2014
    Hoi, het was weer tijd om na een week jullie verhalen te lezen. Goed actief bezig. Zelf heb ik een tandemsprong met vrije val gedaan in Zeeland (Nederland). Het is inderdaad een kick. Ik blijf jullie verhalen lezen. Geniet ervan.
  3. Simon en Jonas:
    7 maart 2014
    Wat een feest elke keer die verhalen! We reizen online mee....
    groeten van opa's veldje!
  4. Anandi:
    7 maart 2014
    Ha Inge, ik dacht al waar blijven de verhalen van Inge, Maarten en Alex. Blijkt dat ik me toch niet had ingeschreven voor jullie blog... Ik heb vandaag de link van Marise gekregen. Ik ga dit weekend eens goed bijlezen en foto's bekijken! Lieve groetjes, Anandi
  5. Fleur, irving en daan:
    8 maart 2014
    Wij genieten van de mooie verhalen uit NZ. Jullie ervaringen brengt voor ons nz ook weer even dichtbij :-) Geniet nog van al het moois wat komen gaat en wij blijven jullie volgen.

Groeten van ons