On the road: ophalen camper

24 februari 2014 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Da’s toch wel even slikken als je die camper voor het eerst ziet, want het is gewoon een vrachtwagen,  compleet met ‘piep, piep’ als je achteruit rijdt. Een behoorlijk bakbeest dus om te rijden. Gelukkig is ‘t verkeer hier erg rustig. En rijdt men over het algemeen zeer hoffelijk.

We hebben een zgn. 4-berth (2x2 persoonsbed) van Alpha  campers.  Het ding is bijna 7 jaar oud en dus een ouwetje.  Maar ruimer dan we durfden te hopen!  Alex slaapt boven en heeft daar tevens een riante speelplek, wij achterin dat tevens de eethoek is. Tijdens het rijden zit Alex zo’n 5 meter achter ons maar vanuit zijn stoeltje kan hij prachtig uitkijken. Die is dus ook een ‘happy camper’.

De logistiek rondom het ophalen is geolied; wachten op je volgnummer en de demonstratie van de toeters en bellen.  Als absolute beginners nemen we alle tijd om ons  de werking van e.e.a. uit te laten leggen. Want met de septic tank wil je geen fouten maken.

Aardig detail is de ‘ voedselbank’ waar men de leftovers kan achterlaten voor volgende gasten. Wij hebben al het nodige gekregen van  Fleur en Irving (thx!) maar van DEET kan je nooit genoeg hebben, dus we pakken nog een busje mee.

P.S.  Al met al is ‘t ophalen toch een langdurig proces. Alex is echter heel lief en geduldig geweest, dus er is geen enkele aanleiding geweest voor een standje. Just in case vroeg Alex ons: “Waar is in de camper de hoek,  mama?” :-)

P.S. Vandaag stralend weer maar gisteren even noodweer; zwaar onweer en hagelstenen als knikkers. Elders in de regio zelfs tornado’s. Kan dus verkeren hier!