On the road: naar Akaroa

25 februari 2014 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

Na wat laatste (p)reparaties kunnen we onderweg. We hebben besloten naar Akaroa te rijden op het Banks Pensinsula. Niet te ver van Christchurch, dus mocht er nog iets zijn, dan kunnen we nog even langs bij het depot. Maar wel een uitdagende route door de bergen, vol met haarspeldbochten, dus ik kan meteen aan de bak!

Is meteen les 1 camper rijden. Alles in kastjes en lades vergrendelen. In dubio: ducttape eroverheen!. Les 2 is wegrijden in 2e of 3e versnelling en vooraf je 'checklist' afwerken: wc-pot locked , elektra afgekoppeld, gasfles dicht, dakraam dicht. En vooral je exhaust brake switch (huh?) activeren. Het lijkt wel vliegen!

Het beest houdt zich echter uitstekend  en langzaam maar zeker gaan we bergop en bergaf  (hadden we de WC wel dichtgedaan?). Volgens Lonely Planet is de rit ‘ridiculously beautiful’. En dat is zo.

In Akarao nemen we onze intrek op de top 10 camping (kom je overal tegen) met uitzicht over de baai. Met Alex in de rugdrager maken we een prachtige wandeling langs de baai en het dorp. Meteen een goede workout!

P.S. we zijn er inmiddels achter wat de exhaust brake switch is. Soort van extra rembekrachtiging op de motor bij het naar beneden rijden. Hebbeding dus!

1. Charlotte:
    27 februari 2014
    'Les camper rijden': We hadden je gewaarschuwd...;)-