On the road: camper mores

27 februari 2014 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Gebod 1: Gij zult genieten!  Dus ‘ Tourism radio’ aan en dat is een mooie uitvinding. Je plugt een GPS-apparaatje in en stemt je autoradio af op de juiste frequentie. Vervolgens easy listening muziek, afgewisseld met toeristische informatie over het gebied waar je doorheen rijdt.  NZ for dummies!

Rijden valt dus ontzettend mee en je komt ook overal andere campers (niet te verwarren met  kampers) tegen. In alle soorten en maten. Van kleine hippiebusjes (waar je echt je kont niet in kunt keren)  tot omgebouwde touringcars. Eén ding hebben we alvast geleerd: men groet elkaar niet. Terwijl we toch echt een klassieker rijden…

Je bent wel telkens aan het pielen om dingen te repareren of kleine ongemakken te verhelpen. We hebben gelukkig een McGyver box bij de hand met onder meer tape, touw, tieraps e.d. zodat we wat  noodreparaties kunnen uitvoeren :-).

Inmiddels zitten we in de bergen niet ver van Mount Cook (Lake Tekapo). Stralend weer, kayakken en hot springs dus life is good!  Schema is weer wat omgegooid; on second thought hebben we besloten om Dunedin over te slaan. Zo doende hebben we wat meer tijd voor de westkust. Volgende stop waarschijnlijk Clyde om wat te mountainbiken langs het Otago Central Rail Trail.

1. Ingrid:
    27 februari 2014
    En je weet: Beer is dag en nacht inzetbaar!
  2. Michel Buyls:
    28 februari 2014
    Hallo, avonturiers, een vorige reactie is niet doorgegaan blijkbaar! Wat ik wou zeggen is dat ik zoveel blije en gelukkige gezichten zie. Dat maakt het mij en oma Letje ook zo bijzonder.
  3. Willem H.:
    2 maart 2014
    Petje af als jullie nooit met een camper hebben gereden. Jullie rijden allebei? Ziet er prachtig uit. In Nederland is het nu ook wel gezellig: carnaval. Als Limburger vind ik dat wel top ;-))