Alex op reis

20 april 2014 - Perth, Australië

Een van jullie merkte heel snedig op dat Alex op de foto’s bijna altijd lacht. Lacht ie gewoon veel of wachten we geduldig af.. ?

Alle twee goed :-) Alex lacht inderdaad veel en heeft ’t doorgaans reuze naar zijn zin (de incidentele driftbui daargelaten..).  Soms lijkt het er zelfs op dat ook hij wel enig besef heeft dat het een bijzondere reis is . Maar dat wil niet zeggen dat ie ook lacht als wij dat willen. Dat is gewoon hard werken .. En soms gooit ie gewoon de kont tegen de krib. …weer geen kerstfoto ;-)

Hier en daar pakt hij woorden Engels  mee. Verlegen is hij niet, het is al meerdere keren gebeurd dat hij op iemand (bv. gids, kassière) afstapt, keurig zijn zin begint met “excuse me” dan in het NL de vraag stelt en afsluit met “please”…  Hij vertelt ons helaas niet altijd van te voren wat hij gaat doen of vragen…

Over woorden gesproken; we hebben al gemeld dat Alex steeds meer interesse in letters krijgt. En da’s mooi! Maar wel vermoeiend, om niet te zeggen uitdagend om bij elk bordje in bijvoorbeeld een botanische tuin te moeten vertellen (en uitleggen!) wat er op het bordje staat :-).

De omgang met andere kindjes is probleemloos. Hij stapt makkelijk op kindjes af en betrekt ze in zijn spel, niettemin mist hij af en toe zijn familie of vriendjes in NL. Op zo’n moment is het zaak om weer even het  Alex-reisboek  te voorschijn te halen (dank nog voor ieders bijdrage!) of even te skypen met opa of oma.

Als een spons zuigt hij informatie op en die informatie komt er op enig  moment weer uit.  Dat leidt tot hilarische situaties. Paar mooie voorbeelden:

• Terugrijdende van het vliegveld in Auckland zien we een Airbus A380 van Emirates opstijgen (waar we zelf ook mee gevlogen hebben). Reactie van Alex: die gaat naar Dubai!
  • Inge heeft ’t wel eens over ’Inge time’ als ze even tijd voor zich zelf claimt. En wat hoorde ik onlangs Alex op de WC zeggen als ik ’m vraag  of ik ‘m moet helpen? “Nee papa, even Alex time”.
  • Alex en ik gaan vaak samen in bad/onder de douche. Ik probeer er wat vaart in te krijgen door te zeggen dat ik al bijna klaar ben met uitkleden waarop Alex met een grote glimlach opmerkt:  “pap het gaat niet om een race!”’.
  • Alex speelt met mijn schoenen: “Papa als ik groot ben mag ik dan jouw schoenen lenen? “.  Ik: “ ja hoor en wil je dan ook mijn kleren? Alex: “en  je bungee jump t-shirt?”
  • De aankomst in de Cook-eilanden heeft indruk gemaakt. In het vliegtuig op weg naar Melbourne vraagt Alex opeens: is er hier ook een Kia Ora?
  • In de auto na een bezoek aan de shopping mall (waarbij we aardig wat hebben uitgegeven) zegt Alex: mama, hebben we nu nog genoeg centjes voor de rest van reis?
  • Wachtend op het vliegtuig naar Perth verrast Alex ons met zijn interpretatie van de haka… zie het filmpje!

Vanuit  Perth: fijne Paasdagen!

1. Beer en Ingrid:
    20 april 2014
    Bedankt voor de Alex op reis update. Niet zichtbaar voor jullie: wij lezen alle verhalen met een big smile !!!
  2. Corien:
    21 april 2014
    Hoi lieverds, weer genoten van jullie verhalen. Super dat Alex zo leuk jullie woorden interpreteert! XXX
  3. Saskia:
    wat een leuke verhalen over Alex! liefs, Saskia
  4. Willem H.:
    21 april 2014
    Is de vrolijkheid van Alex van zijn vader? Op je werk heb jij ook altijd een smile. Het meest voor de hand liggende is dat hij het beste van jullie twee heeft.
    Geniet ervan.