zo maar wat losse flodders...

9 maart 2014 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

• Belangrijk nieuws van het thuisfront. We hebben een nichtje erbij! Duurt helaas nog even  voordat we haar in levenden lijve zien maar uit de foto’s (we hebben een sneak preview gekregen) blijkt al dat ‘t een schoonheid is. Mireille en Maaike, geniet ervan!

• Valt ons steeds meer op dat er een soort tweedeling is vwb de toeristen; enerzijds de (net afgestudeerde twintigers, met kleine (hippe en slimme) vans en busjes en anderzijds de pensionado’s met royale en luxe motorhomes (zelf spreken ze liever over campervans want dat klinkt sportiever). Onze leeftijdsgroep schittert door afwezigheid. Maar veel belangrijker wellicht: waar zijn de Kiwi’s zelf? Want het lijkt er wel op dat haast iedereen in het toerisme uit het buitenland komt. Heeft wellicht te maken met de aantallen; veel toerisme, groot land, kleine bevolking. Dus mocht je ooit overtollig worden…

• Alex lijkt echt klaar om naar school te gaan en toont steeds meer interesse in letters (in cijfers was hij al geïnteresseerd). Natuurlijk willen we dit stimuleren. Dus hij mag sinds kort elke avond proberen om een paar woorden uit één van zijn boekjes over te typen in de laptop. Het gebruik van de ‘caps lock toets’ heeft in ieder geval geen geheimen meer :-)

• Ik dacht altijd dat buitenlanders niet van drop hielden (ik ben ze in ieder geval nog niet tegengekomen). Maar wat schetst onze verbazing: katjesdrop van Venco in de schappen. Voor de Kiwi’s of voor ons? Hoe dan ook, toch een beetje home away from home.

• Sandflies zijn de nationale plaag van NZ. Dus DEET is in alle vormen (tubes sprays, doekjes, polsbanden) en sterktes te verkrijgen Tot 80% (zeg maar dag tegen je horloge..). Tot dusver hebben we er echter weinig last van gehad dus een beetje het gevoel van: Duh? Maar dat gaat naar verluidt veranderen!  Onze Australische ‘camperburen’ die net uit het noorden komen hebben ons verzekerd dat we onze lol op kunnen…schijnt overigens dat ze nog actiever zijn als het regent. Dus eigenlijk word je met slecht weer dubbel gepakt…;-)

• We hebben inmiddels ook wat andere vergelijkbare campers van binnen kunnen zien ; you show me yours, I’ll show you mine. Dan worden we toch wel erg vrolijk van onze binnenruimte. Heeft wellicht te maken dat ons beest op een vrachtwagen- en niet een bestelbuschassis staat?

• We hebben inmiddels een zekere routine ontwikkeld bij het wegrijden, waarbij we dus een aantal zaken nog even nalopen (is ten slotte wat slordig om zo’n elektriciteitspaal mee te slepen). We checken dan meteen Alex even: 2 ogen, 2 oren, 10 vingers. Vindt ie prachtig en oh wee als we wegrijden zonder: “Mama je moet Alex nog checken! “

1. Marjolein:
    12 maart 2014
    Wat leuk al die verhalen! Jullie kunnen heel wat wegstrepen uit het boekje "de duizend dingen die je nog moet doen...." schitterende foto's! Kortom fantastisch om het zo mee te beleven. Geniet er erg van. Ben zelf ook veel buiten met dit mooie weer. Kijk al weer uit naar het volgende verhaal!