Dubai: vreemd maar wel lekker!

8 februari 2014 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

‘Ik geloof ’t pas als ik in ’t vliegtuig zit’, heb ik de afgelopen weken een paar keer gezegd. Dat  we onderweg zijn, valt niet meer te ontkennen maar het besef dat we lange reis gaan maken is nog niet helemaal ingedaald. Voor ons gevoel is het morgen  weer naar huis na een super luxe en gezellige week in Dubai.

Want een super week was ‘t. We logeren bij Michiel (broer Maarten) en Claudia die al langere tijd in Dubai wonen en werken  en de stad dus goed kennen. Ze hebben net een schitterend appartement betrokken met een spectaculair uitzicht op de golfbaan en de skyline van de Dubai Marina.  (zie de  foto’s) Helaas is de infinity pool  (van waaruit je Tiger Woods ook letterlijk kunt aanmoedigen) wegens onderhoud gesloten  :-)

Laatste keer dat we hier waren is zo’n drie jaar geleden en er is weer  het nodige in aanbouw. Business is (opnieuw)  booming  en die snelle come back is opmerkelijk omdat  Dubai nog niet zo lang geleden feitelijk  failliet was. Dubai blijft dan ook hip en hot en volstrekt ‘over the top’;  zo is er momenteel een hotel in aanbouw waarvan het zandstrand wordt gekoeld door ondergrondse buizen  Dat het gras van de golfbaan  ‘s- zomers groen wordt gespoten, hadden we ook nog niet eerder gehoord.

Alex heeft de tijd van zijn leven; bezoek aan Aquaventure (het water park op Palm Island). Ski Dubai (misschien wel de meest bizarre attractie) en Little Explorer (kijk, doe- en speelpark). Maar ook papa en mama vervelen zich niet; onder deskundige leiding van Michiel bezoek aan enkele hippe restaurants en clubs (Dubai heeft naar verluidt na Londen  de meeste ‘fine dining restaurants’ per capita).

Halverwege de week toch nog wat hardship, toen in het holst van de nacht de tank van de boiler het begaf en de inhoud door het plafond kwam.  Dus samen dweilen onder het  sfeervolle licht van  zaklantaarns -:)  Die hebben we gelukkig in alle soorten en maten bij ons.

Al met al dus een super begin van onze reis. Morgenochtend  naar Sydney met Qantas. 14 uur voor de boeg. Not too bad dus en we hebben alle vertrouwen in Alex die zich op weg naar Dubai voorbeeldig heeft gedragen. Michiel en Claudia, dank voor jullie gastvrijheid. See you in Phuket?

1. Jacqueline:
    8 februari 2014
    Hoi Maarten, Inge en Alex,
    nu, Dubai klinkt niet verkeerd. Dat is zeker een goede start van jullie trip! Fijn om te horen dat ook Alex het goed doet tijdens het reizen. Nog veel plezier en ik kijk uit naar jullie berichten,
    groetjes,

Jacqueline
  2. Willem H.:
    9 februari 2014
    Hallo allemaal,
    Ik ken alleen het vliegtuig de 380 en het vliegveld van Dubai. Geen tijd voor de stad met mijn overstap vorig jaar. Ik zie dat ik best wat heb gemist. Mooie foto's. De politie rijdt er in fraaie auto's. Hier is buiten storm met regen en wind. Jullie hebben het beter. geniet ervan en ik zie graag de volgende verhalen.
    Willem Hamerlinck
  3. Corien:
    9 februari 2014
    Super jongens! Geniet ervan en hou ons op de hoogte!XXX
  4. Henny en Henk:
    10 februari 2014
    Wat een geweldige mooie indrukken doen jullie op! Wij genieten
    van de verhalen en proberen ons te verplaatsen in de sfeer die het reizen ook op grote afstand zo duidelijk bij ons binnen komt.