Blue Mountains

19 februari 2014 - Blue Mountains, Australië

Per huurauto zijn we afgelopen zondag naar The Blue Mountains gereden waar kortgeleden nog grote bosbranden waren. Onderweg  een stop in Featherdale Wildlife Park voor de koala’s (maximale aaibaarheidsfactor! ) want die komen we in  West- Australië niet meer tegen. Wallabies en kangoeroes waarschijnlijk des te meer!

In Faulconbridge logeren we een paar dagen bij Noel en Jenny en hun vier kinderen.  Noel en Jenny ziin familie van Australische vrienden van ons in NL, dus toen we zeiden dat we die kant opgingen werden we meteen uitgenodigd. Onthaal is zeer gastvrij en informeel, dus dat betekent BBQ :-)

We verblijven in ‘the shed’ wat een eufemisme blijkt voor een compleet gastenverblijf in de tuin, compleet met speelgoed, veel speelgoed. Alex is in toy heaven!  De enorme trampoline in de tuin en het dollen met de kids maken zijn geluk compleet. Thx for a wonderful stay guys!

The Three Sisters is dè must see in de Blue Mountains en we hebben geluk want op dag 2 trekt de mist op en breekt de zon door, zodat we het volledige panorama kunnen zien. Adembenemend mooi… Alex is verrukt van de kabelbanen en treintjes (waaronder de steilste ter wereld).

Inmiddels zijn we terug in Sydney. De eerste 400 autokilometers zitten erop. Hé, ’t is een begin…  . Links rijden weer even wennen; geregeld gaan de ruitenwissers aan als ik de bocht om ga :-)  Morgenochtend vlucht naar Christchurch, voor de start van ons verblijf in NZ. Maar we zijn nog lang niet klaar met Australië!

P.S.  Het Olympische (goede) nieuws is ons overigens niet ontgaan. Winterspelen krijgen ook hier de nodige aandacht, met name de diverse ski-events. Commentaar van The Daily Telegraph toen een Australische freestyle skiër onderuit ging: “The good news is that he will  finally  get to have a beer after laying off the booze for 14 months…”. Kijk dat is humor.

1. Jolanda:
    20 februari 2014
    Ziet er allemaal super uit. Fijn dat jullie zo genieten. We blijven jullie volgen. Enjoy mates. Vl. Roald, jolanda, gunnar, lynea & marit
  2. Viktor Sadovnikov:
    Super!!! Envy you ;-)
    I worked in Sydney for two weeks, but didn't get to Blue Mountains
  3. Atie:
    20 februari 2014
    Leuk die reisverslagen en foto's. We lezen ze met grote belangstelling! Groetjes Harry en Atie
  4. Nathalie en Peter:
    21 februari 2014
    Leuke verhalen en grappige foto's. Ziet er allemaal geweldig uit!!! De kids vinden de foto van Alex met de koala "keicute". Nog veel plezier en we wachten vol spanning jullie volgend reisverhaal af. Lot's of love xxxx
  5. Willem H.:
    21 februari 2014
    Hallo down under, ik zie dat jullie genieten. Echt er helemaal uit zijn. Links rijden went snel, alleen met een rotonde oprijden vind ik het altijd even raar. Voor Alex ook weer fijn met andere kinderen. Veel plezier de komende maanden. Ik bijf het volgen.
  6. Henny en Henk:
    21 februari 2014
    Heerlijk om jullie gekleed te zien in korte mouwen! Hier moeten wij nog een tijdje geduld hebben!